Cornelis van der Wal

Net mei fakânsje!

In dichter giet noait mei fakânsje. Dus.

De Moanne hat in pear dagen lyn in net ûnaardich nûmer útjûn, en dan bedoel ik net it Swette-nûmer. Neat op de Swette tsjin oars, ik rin der in pear kear yn ‘e wike by del, net hielendal, mar dochs.

Nee, der wie ek in nûmer dat wol wat Trotwaer-eftichs hie. Aardige besprekken sieten der by. Mar ek wat minderen, lykas Arjan Hut oer Elmar Kuiper syn nijste bondel. Hut lêst fierders nea poëzij, allinnich de Voetbal International. Ja, en dat moat besprekker hjitte? Ek wat lyts, wat lytsbernich fan de Moanne-redaksje om net te neamen dat it filmke oer Kuiper, dêr’t sprake fan is, in ensafhilmke is! Like lyts om de namme fan in ferneamd blogger oer te slaan yn in redaksjoneel stikje. Mar sa’k al sei: fierders hiel aardich hear!

Waarmje wer eat op aansens. Iten dus.


Posted

yn

troch

Reakce

2 antwurden op “Net mei fakânsje!”

  1. Geart Avatar
    Geart

    Dat fan dat ensafhilmke foel my ek op… en dus wat ôf!

  2. Grutte Pier Avatar

    Telkens weer valt het me op dat Friese dichters of schrijvers niet bereid zijn om zich de vraag te stellen, wat het ‘Fries zijn’ nu eigenlijk betekent voor hun schrijverschap. Is het waar dat alleen een Fries kan schrijven wat een Fries schrijver schrijft? En zo ja, waarom is dat dan zo? Friezen zijn in veel opzichten vergelijkbaar met Joden. Ze hebben geen eigen land, zoals Joden dat ook lang niet hebben gehad. Hun natievorming is op een historische mislukking uitgelopen. Niettemin koesteren ze de gedachte dat ze het beste land van de aarde bewonen. Eigenlijk zijn de Friezen een soort uitverkoren volk. Elke mythologische gedachte over hun eigen oorsprong of bestemming komt in feite daarop neer. Er gaat niets boven de Friezen. Een Fries zal ooit wraak nemen op het historisch onrecht dat hem en zijn volk is aangedaan. Een Fries identificeert zich dan ook liever met de vader van Hannibal, die zijn zoon wraak laat zweren bij het eigen huisaltaar, dan met de vader van Freud die minzaam reageerde op een belediging van zijn Joodse aard. Grutte Pier is de Friese kruising tussen Hannibal en Mozes. Een Fries is overgevoelig op dit punt, maar wil dat beslist niet weten. In die zin zou een Fries dichter zich aan Freud kunnen spiegelen door zichzelf de vraag te stellen, wat hem in diepste wezen drijft.

Reagearje

Dyn e-mailadres wurdt net publisearre. Ferplichte fjilden binne markearre mei *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.